SEO (Search Engine Optimization) ve SEM (Search Engine Marketing), dijital pazarlama dünyasında sık sık kullanılan dü meal. Ancak bu dü meal konuya bilge olmayanlar açısından birbirine karıştırılabiliyor.
Özellikle online aldatmaışveriş firmaları ve internetten satış yapan e-ticaret siteleri yürekin nazik olan bu dü meal, yeni kitlelere erişebilmek ve pazarda öne çıkabilmek adına önemlidir. Her dü meal da web sitelerinin kontrol motorlarındaki görünürlüğünü zaitrmaya yardımcı evet, ama aralarında çeşitli farklar bulunur.
Bu nedenle bu alfabemızda mevsim mevsim birbirine karıştırılabilen SEO ve SEM arasındaki farkları anlatacağız. Öncelikle SEM kavramını bir zaman henüz harisalım ve bu arada inceleyelim.
SEM: Taharri Motoru Pazarlaması
SEM (Search Engine Marketing) evet da Türki olarak Taharri Motoru Pazarlaması, markaların kontrol motorları üzerinde henüz görünür ve henüz ulaşılabilir olması yürekin yapılan çaldatmaışmalara denir.
Taharri motoru reklamcılığı olarak da teşhismlanan SEM, kontrol motorlarında ücretli reklam alımı gerçekleştirilerek web sitelerinde gidiş geliş arkaışı fiillemlerinin kâffesine denir. En popüler ve pıtrak kullanılan SEM aracı ise Google Ads’dir.
Bellik bilinirliğini ve bellik değerini zaitrmaya müteveccih bir çaldatmaışma olan SEM, jüpiter kitlesini geliştirmek açısından da epey önemlidir. Hatta SEM çaldatmaışmaları ile trafiğinizi anlık ilave şansı yakalayabilirsiniz.
Taharri Motoru Optimizasyonu olarak da bilinen SEO çaldatmaışmaları ise SEM’in aksine ücretsiz çaldatmaışmalardır. SEM belli başlı bir bütçe yürekin verilen reklamları kapsarken SEO çaldatmaışmaları belli başlı anahtar kelimelerde sözıcı bir yükseliş elde etmek yürekin yapılan çaldatmaışmalardır. Gelin, bu hakkındalaştırmayı bir zaman henüz harisalım.
SEM ile SEO Arasındaki Farklar
Öncelikli olarak SEO ve SEM çaldatmaışmaları arasındaki nüans; yukarıda da belirttiğimiz üzere SEM’in belirli bir ücret hakkındalığında, SEO’nun ise yürekerik üretim maliyetleri hariç ücretsiz şekilde bünyelabilmesidir. şu demek oluyor ki SEO yürekin en özellikle içeriği üretirken harcanan maliyet dışında başarım göstermesi yürekin yeni bir ödeme bünyelmaz.
Bunun dışında bir önemli nüans da hızdır. SEM çaldatmaışmalarında sonucu henüz hızlı şekilde elde edersiniz ve trafiğinizi kesik müddet içerisinde zaitrabilirsiniz. Bunun aksine SEO çaldatmaışmaları ise uzun soluklu çaldatmaışmalardır. SEO çaldatmaışmaları yaparken uzun vadeli şekilde düşünmeli ve sitenizdeki iyileştirmeleri etap etap yapmalısınız.
Bu dü dijital pazarlama mealı arasındaki bir başka önemli nüans da doğallıktır. SEM çaldatmaışmaları ücretli reklam çaldatmaışmaları evetğu yürekin doğallığa odaklanmaz, hızlı sonuç almaya odaklanır. Ancak SEO çaldatmaışmalarında bu pozisyon değişikdır. SEO çaldatmaışmaları henüz tabii icraatı kapsar ve sitenize henüz örgensel bir gidiş geliş temizışı sağlar.
Bu dü meal, yürekerik itibarıyla da tefavüt gösterir. SEO çaldatmaışmalarındaki yürekerikler kullanıcı deneyimini zaitrmaya ve kullanıcıların Google sorgularını vermeye yöneliktir. şu demek oluyor ki henüz çok kullanıcı faydasına odaklıdır. SEM çaldatmaışmalarında ise gaye henüz ticari evetğu yürekin yürekerikler SEO çaldatmaışmalarındaki kabilinden olmayabilir.
Ancak bu kabul etmek bileğildir ki SEM yürekerikleri kalitesizdir. Sadece dü meal arasındaki yürekerik konseptleri ve odaklar değişikdır. Hatta belirtmekte yarar var: Bu dü kavramdan biri diğerinden henüz âlâ evet da henüz üstün bileğildir. Markaların pazarlama stratejilerine ve ihtiyaçlarına göre ikisinden bile faydalanılabilir.
Ovamızın burada sonuna geliyoruz, ancak okumaya devam etmek istiyorsanız Pandemi Sürecinde Değişen Bitiren Davranışları: Dijital Dönüşümün Yükselişi alfabemıza geçebilirsiniz.